Lasă un comentariu

Dacia Lodgy – altceva!


Săptămâna trecută am avut ocazia să testez noul model auto produs de Dacia: Lodgy.
Este un model din clasa monovolum.

Avem Citroen C4 Picasso/Xsara Picasso, Renault Scenic, Opel Zafira/ Meriva, Ford Cmax/Smax.
Cu toate aceste modele, Lodgy-ul concureaza intr-o piață dedicată familiștilor, sau celor care au nevoie de spațiu.
Principalul atu al mărcii noastre, este prețul.

Lodgy se prezintă cu 4 motorizări :
– 1,2 TCe 115CP
– 1,6 MPI 85CP
– 1,5 dCi 90CP
– 1,5 dCi 110CP.

Prețul versiunii de bază ( 1,6 MPI 85CP – Acces) pleacă de la 9500 de euro, iar cea testată de mine ( 1,5 dCi 110CP – Laureate 7 locuri) de la 14200 de euro.
Modelul echipat cu toate opționalele nu sare de 17.000 de euro ( TVA inclus) . Ceea ce înseamnă un avantaj enorm față de concurentă.
Aspectul exterior al Lodgy-ului este unul interesant. Hidos considerat de unii, foarte frumos de alții. Mie imi place.

Interiorul este unul plăcut, destul de bine compartimentat, cu o calitate bună a materialelor și cu o senzatie de „mult spatiu”.
Iata ce mi-a atras atentia din punct de vedere al detaliilor:
– Comenzile geamurilor, au fost montate pe ușa soferului, iar fiecare ușă are și ea butonul „magic „.
În schimb aceste butoane, nu sunt luminate.
Din instinct duci mana pe mânerul usii și acolo cauti butonul potrivit. Nu ca ai vedea ceva.
– Acelasi lucru si pentru încălzirea în scaune. Butoanele sunt montate chiar pe zona inferioara a scaunelor si nu sunt luminate.
– Cadranul ceasurilor, colorat destul de plăcut, fără a afișa însă informații despre temperatura apei.

20120715-005031.jpg
– Schimbătorul de viteză și scrumiera destul jos plasate. Practic, sunt aceleași cu cele de Logan.
Acest lucru face schimbarea vitezelor ( în special a 6-a ) mai greoaie, iar accesul la spațiul central de depozitare este incomod, ținând cont de pozitia destul de înaltă de condus.
– Cotiera, chiar dacă se vrea a fi Armster, lasă de dorit. Firavă și foarte instabilă.
– De asemenea, un mare plus sistemului audio. Am ramas foarte plăcut impresionat de calitatea sunetului, dar și de semnalul radio foarte bun.
– Conexiunea bluetooth existenta nu imi ramea mereu activa, in schimb comenzile prin satelitul atasat volanului fac toti banii.
– Sistemul de navigație este conform așteptarilor. În București s-a descurcat bine, dar cred că o limbă română i-ar fi prins și mai bine. Ecranul unitatii LG, raspunde excelent. Fara eroare as putea spune!
Nu am înțeles una din opționale : Limitator de viteză. La ce bun? Setai o viteză anume si masina nu accelera mai mult de viteza setată.
Repet, la ce bun? Era mai util un cruise control în locul acestui limitator de viteză.
– Bonus pentru posibilitatea de a deschide geamurile laterale pentru locurile 6 și 7.

20120715-005106.jpg

Motorizarea 1,5 dCi in 6 trepte m-a surprins plăcut. Un cuplu bun, cu o cutie bine sincronizată m-au făcut sa îmi placă și mai tare mașina.
Au fost momente când nu realizam că este „o Dacie” .
Ținuta de drum destul de bună, nu lasă impresia de nesiguranță, chiar daca este înaltă pentru roțile ei de 15″ .
Suspensia Lodgy-ului mi-a dat impresia ca este sub-dimensionata. La cate o groapa sau o denivelare simteai pana pe sira spinarii „hopul” .

Am prins o furtună în cei 1000 de km facuti cu mașinuța și la un moment, aș fi vrut să mă opresc. Ploaia cazută provoca un zgomot foarte mare în mașină. Te simteai ca într-un șopron bătrânesc.

Am testat mașina și incărcată maxim. 7 pasageri și ceva bagaje. Nu a avut nici cel mai mic „sughiț” . Spațiul pentru cei 7 pasageri este suficient și nu te simti ca într-un maxi taxi încărcat.
Volumul interior, se poate combina prin diversele variante de rabatare a banchetelor.


De asemenea, mașina vine pre-echipata cu bare longitudinale pentru montarea unui portbagaj extern. Asta în cazul în care se pleacă la drum în echipă de 7 adulți.
Atunci da, este nevoie de un portbagaj extern.

Consumul mediu în cei 1000 km a fost de 6,2. Mers continuu cu aerul condiționat pornit. Consum real de oraș pot estima pe la un 9-9,5. Mult, dar nici cele 1400 de kg nu sunt puține.

Recomand Dacia Lodgy celor care au nevoie de o mașina de familie si nu numai.
Se conduce foarte ușor și este destul de comodă pe distanțe lungi.
În locul unei Zafira pe benzină cu dotări minime, prefer Lodgy motorizare diesel, cu toate opționalele disponibile.
Iar fiabilitatea, cred că nu încape în îndoială.
Dacă familiile au început să se îndrepte spre Duster, doar in ideea ca este mai mare față de Logan și este altceva, din punctul meu de vedere ar trebui luat în calcul și Lodgy de acum încolo.
Echiparea și dotările premium îl apropie ca preț de cea mai ieftină variantă a oricărui competitor din clasa monovolum.
Da, mi-a placut Lodgy si mi-au plăcut schimbarile în bine ale marcii romanesti. Isi merita toti banii acest model de la Dacia!!
Mai multe informatii despre preturi, motorizari si echipari pe www.dacia.ro .

Această prezentare necesită JavaScript.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s