6 comentarii

Ce sunt copiii nostri?

20111109-052342.jpg

De ce trebuie sa ne reproducem? Meritam asta? Sau trebuie?
Nu ma refer la noi ca fiinte umane, ci la noi ca natie.
Ma uit in jur si aud mai mereu : „imi las copilul la mama si la tata, doar nu o sa il iau cu mine in concediu”, ” eu cum sa ma distrez daca sunt cu piciul/fata dupa mine?”
Apoi lasatul la parinti / bunici pe timpul saptamanii sau pe weekend.
De ce sa mai faci copil in astfel de cazuri? Doar sa te reproduci? Doar ca numele sa iti fie purtat mai departe? (sau nu) .
Inainte de a avea un copil, am tot prins diverse oferte de concediu si ne-am permis sa vizitam tari mai civilizate.
Acolo, la ei, concediile se petrec alaruri de familie.
Adica neamtul, ii urca pe toti in masina, sau le ia bilete de avion, si vine cu ei la mare.
De la mic la mare. Are trei copii? Toti trei vin in concediu.
De curiozitate,seara la o bere, i-am intrebat ce este cu mentalitatea asta?
Raspunsul a fost simplu : imi iubesc copiii si educatia eu le-o dau, nu parintii mei de moda veche! Nu m-as putea distra fara ei!!
Vest europenii sunt in general cu familia completa dupa ei peste tot!
La noi poate ca apar discutii pe plan financiar. Dar daca este asa scump, de ce mai faci acel copil?
Sa fii un parinte de weekend, care ii aduce cioco si in cele cateva ore petrecute copilul nici sa nu stie diferenta dintre bunic si tata?

Copiii sunt pentru noi. Pentru noi, cei care le-am dat viata. Nu pentru parintii nostri. Educatia cea mai buna, principiile sanatoase, bunele maniere, noi le oferim copiilor in masura in care ne pricepem si ne sta in putere.

De cand suntem parinti avem o satisfactie enorma.
Concediile sunt mai implinite alaturi de copilul nostru.
Timpul liber a prins culoare. Serile cu stransul jucariilor, cu baita inainte de culcare ne implinesc!

Sunt momente unice in viata. Sunt clipe ce raman intiparite in memoria copilului pentru totdeauna.
Mereu vom avea probleme iar lipsa acuta de timp se simte tot mai puternic, dar de ce sa nu am copilul alaturi mereu?
De ce sa imi acuz parintii mai tarziu ca mi-au educat prost copilul?

Copiii nostri sunt ceea ce ii lasam sa fie. Sunt oglinda noastra de cele mai multe ori!
Imi doresc ca noi din generatia tanara sa ne schimbam putin optica si sa nu mai fim asa egoisti.
Timpul nostru este al lor acum.

6 comments on “Ce sunt copiii nostri?

  1. Imparate, ce varste aveau copiii neamtului? Ca in Anglia nu merge nimeni cu nici un copil de <1 an in concediu. Ar fi si chin, de ce naibii te mai duci in concediu?

    Nu pot vorbi din experienta (e evident de ce 🙂 ), dar consider ca e bine sa mai lasi copiii cu bunicii. Iar faptul ca mama mea si mama sotiei mele ne-a educat asa cum ne-a educat este o garantie pentru o educatie buna si copilului nostru (stai linistit, inca nu cazul, te anuntam :P).

    • Stimabile, te asigur ca nu este chin. Noi de la 5 luni am tot plecat cu el si crede-ma ca nu imi pare rau. Intr-adevar a fost mai greu, dar cand ma uit pe poze si apare si el, imi da certitudinea ca nu va lipsi nici de acum incolo!
      Copii neamtului erau pana in 3 ani.
      Cu lasatul din cand in cand la bunici sunt de acord, doar sa nu devina obicei!!

  2. Eu cred ca difera de la persoana la persoana, de la cuplu la cuplu si de la copil la copil. Personal, daca ma duc in concediu ma duc sa ma odihnesc, daca iei si copilul mic va trebui sa ai grija sa nu ii fie frig, sa nu ii fie foame, sa nu cada din pat, sa ii dai de mancare noaptea cand se trezeste. Si asa de ce sa faci FIX acelasi lucru ca acasa pe bani MULT mai multi? Tu ai noroc ca al tau copil nu plangea si nu se trezea noaptea, dar nu toti sunt la fel de norocosi.

    • Sunt de acord cu tine ca difera de la cuplu la cuplu, doar ca in ultimii ani am observat cum copilul este „la vatra” cu fiecare ocazie.
      De majoritatea!!
      Crede-ma ca te odihnesti mult mai bine cu cel mic langa tine.
      Treaba cu invelitul si cu „talentele” de peste noapte iti intra in reflex si nu le vei mai considera o povara!
      Daca se imbolnaveste cat esti plecat, cum iti va fi?

      • La fel cum as fi daca ar fi fost cu mine. Tot la medic trebuie sa ajunga. Diferenta ar fi ca nu as fi langa el. Dar daca s-ar imbolnavi cand esti in concediu? Scenarii gasesti :).

      • Este usor de apreciat acum cat nu esti parinte.
        La fel ziceam si eu inainte, doar ca acum prefer sa ma duc eu cu el la medic decat ai mei.
        In concediu in vara asta ne-a facut febra 40 o noapte intreaga. Crezi ca mi-a parut rau ca nu am mai iesit a doua zi pe plaja ? Nu!
        Am iesit a treia zi..
        Te inveti crede-ma 🙂

Lasă un răspuns

